Flytten är gjord!

Nämen hej! Det var längesedan! Hur mår ni?
Jag mår bra. Jag vaknade så här "tidigt" utav mig själv idag. Duktigt va? Kan iofs bero på det här j**** kalla rummet jag numera bor i. Ja ni förstår att det är ingen varm lägenhet jag har flyttat till. Men nu är flytten gjord iaf. Och det känns skönt.
För mina nära och käras skull ska jag försöka mig på nu att inte flytta på mig på ett tag. Dom verkar börja tycka att det är lite kämpigt att hjälpa mig var och varannan månad.
Flytten igår gick iaf väldigt smidigt och bra. Min bror hade fått tag i "superbilen" där vi fick plats med allt och lite till. Så körde upp till Ljungskile. Hämtade massa möbler, ner till Göteborg i snöstormen för att hämta saker hemma hos min storasyster. Och sist men inte minst anlände vi hit till frihamnen.  Fick slängt ur alla saker relativt snabbt. Och vet ni vad?
Jag har redan hunnit packa upp allting.

 

Rummet är dock VÄLDIGT stökigt just nu som kanske synes. Visserligen vore det inte ett Linnea-rum om det inte var stökigt.
Jag behöver organisera upp lite grejer. Exempelvis är min underklädeslåda ett enda virrvar av trosor, bhar och strumpbyxor. Någon som har ett tips på en bra lösning där? Har inte mer plats i någon annan byrå och jag vill gärna slippa behöva köpa EN TILL byrå. Som synes har jag ju inte hur mycket plats som helst tyvärr.
Nu syns inte mitt "sminkbord" speciellt bra på bilden men där är det också ett totalt kaos av smink, hudprodukter och halsband. Så någon anordning för att organiser smycken måste jag också försöka få ordnat.
Helst av allt skulle jag vilja möblera om helt och hållet. Men det här får funka nu då mina enda eluttag sitter precis bredvid sängen. Men när jag har köpt förlängnings-sladdar ska jag försöka flytta sängen så att den står längs med hela kortsidan istället (Den bör gå in precis på det hållet). Flytta den vita stereobänken närmre så att den blir typ avlastningsbord. Ställa den höga byrån där den vita står nu och köpa någon form av vägghylla som jag kan ha ovanför.  Det låter väl smart? Sen vill jag gärna ha en matta med.  Med andra ord, detta står på önskelistan:

Smyckesträd, Indiska 79,50:- MÅSTE ha, dock verkar det inte finnas i butik förrän v.16 :(

 

En snygg golvlampa. Då det av någon anledning verkar omöjligt att fästa en taklampa i taket så måste jag få fatt i en golvlampa som är tillräckligt ljusstark för att lysa upp rummet bra. Har ni något tips på något billigt får ni gärna säga till. Kan kanske gå att hitta på second hand iofs?

En väghylla. Likadant där, vet ni något snyggt och billigt får ni gärna säga till. Alternativet är ju förstås LACK-hyllplanen ifrån IKEA. Men jag skulle gärna vilja ha något annorlunda.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Småmattor har jag hur många som helst ju... tänkte inte på det;)

Postat av: Anonym

Det finns en billig "klädhängare" på ikea så köper man bara galjar att hänga upp kläderna på! tror den kostar typ 69 kr eller nått.. Mattor är bra om du vill ha ett varmare rum.. och just det höll på att glömma! På Ikea finns billiga lampor också, annars kan man säkert hitta billiga och bra lampor på typ jula, rusta..:D Oj here fick du mycket tips:D

Grattis till flytten by the way! Puss

2010-02-03 @ 00:48:46
URL: http://printze.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha.. jag förstår, haha har lite självironi också, skrattar gott åt den själv.. kände mig inte så full? hahaha.. jag bjuder på den:-)

2010-02-09 @ 23:27:05
URL: http://printze.blogg.se/

Tala ut här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Vad är din mail? (Endast synlig för mig)

Har du egen blogg eller hemsida?

Vad har du att säga?

Trackback