This love

Alla hjärtans dag. Ett påhitt som enbart är skapat för att butikerna ska kunna dra in lite extra pengar.  Jaja, det har funnits någon snubbe som heter Valentin och det ligger någon story bakom det.
Men och? Betyder att vi ska bry oss extra om varandra idag bara för det?
Är det inte bättre att vi bryr oss MYCKET om varandra varje dag istället? Som det är idag sitter det istället ensamma människor runt omkring i landet och är ledsna över att dom inte har någon att dela den med. Människor som mår jättedåligt och har dåliga minnen utav det.
Sen finns det ju självklart dom som älskar alla hjärtans dag och är jätteputtinuttiga med sina partners. Grattis, kul för er.
Men hur behandlar ni varandra resten av året?
Jag tycker helt ärligt att man skulle kunna slopa hela den här grejen. För i slutändan är det inga andra än butikerna som tjänar på det. Har man en partner kan man lika gärna göra alla dom där puttinuttiga sakerna någon annan dag. Impulsivt. Istället för att det ska förväntas av någon just idag.

För mig är alla dagar alla hjärtans dag. Man ska ALLTID ta hand om sina nära och kära.
Visa din uppskattning för minst en person varje dag. Så lovar jag dig att även du kommer att känna dig uppskattad.

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Vi som har förmånen att finnas bland dina nära och kära vet att du lever som du lär!!! Kram hjärtat!


Tala ut här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Vad är din mail? (Endast synlig för mig)

Har du egen blogg eller hemsida?

Vad har du att säga?

Trackback